Należy upewnić się, czy wszystkie uzależnione w przebiegu elementy są we właściwych stanach, zwłaszcza zwrotnice stanowiące ochronę boczną, zwrotnice w drodze ochronnej, blokada liniowa, przejazdy kat. A itp.
W przypadku przejazdów obsługiwanych z odległości, na których stosowane jest ostrzeganie wstępne, należy trzymać przycisk zamykania przez czas ostrzegania wstępnego (8 lub 13 s), a zamykanie rogatek rozpocznie się po upływie tego czasu.
Przed wjazdem pociągu na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny ze szlaku z blokadą półsamoczynną należy obsłużyć przycisk dKo (zakładka Pulpit nastawczy - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.3.2.3.). Brak obsłużenia tego przycisku spowoduje niezaświecenie się lampki kontrolnej przy przycisku Ko po wjeździe pociągu i uniemożliwienie zwolnienia blokady, przez co konieczne będzie wprowadzenie telefonicznego zapowiadania pociągów (zakładka Urządzenia łączności - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.4.1.2.4.).
Po wyprawieniu pociągu na szlak z blokadą typu C należy zablokować blok początkowy poprzez obsłużenie przycisku Po (zakładka Pulpit nastawczy - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.3.2.3.1.1.).
Po telefonicznym daniu pozwolenia na wyprawienie pociągu z sąsiedniego posterunku należy obsłużyć przycisk Poz w celu ustawienia kierunku ruchu blokady liniowej, o ile nie został ustawiony wcześniej (zakładka Pulpit nastawczy - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.3.2.3.). Jeżeli przycisk Poz został obsłużony ale kierunek nie został ustawiony, należy sprawdzić czy nie wystąpiła usterka blokady liniowej i ewentualnie wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów (zakładka Urządzenia łączności - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.4.1.2.4.).
Usterka czujników ssp sygnalizowana jest w przypadku błędnego bilansu osi lub nieprawidłowej kolejności zajmowania stref kontroli niezajętości. Stan taki nie jest pokazywany jako usterka w oknie usterek. W celu skasowania stanu usterki należy wyzerować przejazd z poziomu urządzenia zdalnej kontroli.
W przypadku podawania sygnałów Rm1 "Do mnie" oraz Rm2 "Ode mnie" poleceniem z menu kontekstowego składu w zakładce Podgląd sytuacji w terenie skład ruszy w kierunku do lub od symbolu krzyżyka na środku ekranu (zakładka Podgląd sytuacji w terenie - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.2.4.), natomiast w przypadku przekazywania poleceń "Do mnie" oraz "Ode mnie" przez radiotelefon - w kierunku do lub od budynku nastawni (zakładka Urządzenia łączności - Dokumentacja użytkownika, rozdz. 2.4.2.4.).
Postępowanie opisane powinno być w uwagach eksploatacyjnych danego pociągu lub w pliku z dodatkowymi informacjami do rozkładu jazdy, otwieranym z menu Pomoc. Kierunek przeznaczenia grupy wagonów powinien być podany w nawiasie w opisie tej grupy, np. "(do Tw)" - grupa wagonów przeznaczona do stacji Testowo. Jeżeli postępowanie nie zostało określone, można odstawić wagony na punkty ładunkowe lub dołączyć je do najbliższego wyprawianego pociągu zdawczego lub towarowego liniowego.
W symulatorze odwzorowane zostały niektóre zmiany w funkcjonalności systemu SWDR - symulowana wersja jest zależna od roku symulacji (rozkładu jazdy). System ten stosowany jest od ok. 2009 roku, więc dla lat wcześniejszych nie jest dostępny - dla starszych rozkładów jazdy należy używać wyciągów z rozkładu jazdy.
Przewidywana jest możliwość tworzenia nowych posterunków przez użytkowników, jednak ze względu na stopień skomplikowania tego procesu i niezbędną wiedzę techniczną, a także dla zapewnienia wysokiej jakości i realizmu narzędzia edycyjne symulatora udostępniane są po uzgodnieniu, a tworzony posterunek podlega weryfikacji. W przypadku pomysłów lub chęci pomocy przy odwzorowaniu nowego posterunku należy skontaktować się z autorem oprogramowania.
Udostępniana publicznie wersja symulatora ma charakter niekomercyjny, w związku z czym brak jest konkretnych planów lub terminów dotyczących jej rozwoju. Tworzenie nowych posterunków zależeć będzie od wolnego czasu twórców i dostępności niezbędnych materiałów źródłowych.